Week 10 en 11: hoog bezoek - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu Week 10 en 11: hoog bezoek - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu

Week 10 en 11: hoog bezoek

Blijf op de hoogte en volg Mandy

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Dametjes en heertjes,

zoals jullie merken heb ik weer eens zitten slacken wat m'n blog betreft. Mijn welgemeende excuses, vooral voor oma's, opa's en vrienden zonder Facebook: jullie zullen waarschijnlijk denken dat ik overleden ben.

Het goede nieuws is: ik leef nog! Ik zal even over de afgelopen twee weken proberen te vertellen.. het stomme is van dit uitstellen is dat ik allang al vergeten ben wat ik twee weken terug gedaan heb.

Week 10: deze week was eigenlijk ontzettend saai. Ik had slechts één examen deze week en de rest heb ik vooral gespendeerd aan lekker eten bij Marylou (deze dame kan koken!), documentaires kijken, huiswerk en alvast op voor werken voor de volgende week. Ik had dus één examen, Internet Marketing.. ik had er op zich wel goed voor geleerd maar niet exceptioneel.. toch ging het examen me vrij goed af en er zaten ook drie bonusvragen bij die ik alledrie zeker wist :) dat ging wel goed dus!

De vrijdag bestond uit boodschappen doen, huiswerk en een feestje! dat was wel ontzettend leuk: we hadden twee jarigen die samen hun verjaardag vieren en het appartement was helemaal gevuld met internationals en muziek en taart met hapjes en ja, gewoon leuk! Ook een paar kaartspelletjes gedaan waaronder "ring of fire", vet leuk spel. Om 12 uur ben ik braaf naar huis gegaan want de volgende morgen moest ik om het afschuwelijke tijdstip van 7:50 opstaan want ik had een meeting met mijn projectgroep bij iemand thuis. Gelukkig werd ik opgehaald door een groupmember want deze meneer woont zo'n 2 uur van mij vandaan met het OV.

De man (hij is zo'n 35 jaar met een kind etc., dus niet echt het prototype student) woont in een prachtig huis in de suburbs en dit was ook gelijk de eerste keer in een Amerikaans huis.. wat een beleving! Het huis was echt ontzettend groots. Er waren een paar prachtige kamers, een groteske open haard, een prachtige vleugel in de serre, een knusse keuken en toen kwam het mooiste nog.. de kelder. Dat was duidelijk de mancave. Een drumstel, elektrische gitaren, Guitar Hero equipment, een kleine "home theatre", een enorm bureau met drie computers.. ik wist niet waar ik het moest zoeken, zo gaaf! Ook heb ik even m'n fantastische (UCHE UCHE) drumskills moeten showen.. zo'n kelder wil ik dus later ook!
Na zo'n 4 uurtjes aan het werk werd ik om 2 uur weer afgezet thuis en heb ik daarna nog even m'n appartement een beetje opgeruimd, kamer aan de kant en om kwart voor 5 was het dan eindelijk zover..

Ik ging Jan ophalen!! =D

Jaja, zaterdag kwam hij aan! Ik heb 10 minuutjes moeten wachten bij de gate en daarna kon ik hem in m'n armen sluiten en toch wel een volle 5 minuten niet meer loslaten. Raar hoe dat gevoel na 2,5 maand toch echt binnen 2 seconden weer terugkomt, dat vertrouwelijke. Na ruim 2 uur te hebben moeten wachten op z'n ruimbagage konden we dan eindelijk naar mijn humble apartment. En tja.. toen was het Jan-week!

Hij is hier van zaterdag tot afgelopen zondagochtend op bezoek geweest en het was echt een superleuke week, bijna alsof ik zelf ook vakantie had. Helaas had ik wel gewoon les en heb ik het meeste geskipt (stout, maar ik heb er hard voor gewerkt en ik kan het lijden). Helaas had ik wel één examen maar zelfs onder de omstandigheden en de hevige afleiding (Jan zelf) heb ik die toch goed kunnen uitvoeren.

Wat we deze week zoal uitgevoerd hebben: uit eten gaan (Mexicaans, pizza, barbecue-ribs en pub/grill), ravotten in een supergrote volwassenen-speeltuin (dit was echt té gek! Ik ga aankomende zaterdag weer! Mijn droomplek!), rondstruinen door de stad, de supergrote mall bekeken, de Arch laten zien en mooie foto's gemaakt, en het allercoolste: een 3-day-roadtrip gemaakt!

Donderdagochtend hebben we een auto gehuurd vanaf het vliegveld en vertrokken we naar het zuiden van Missouri door het Mark Twain National Forest: wat een prachtige rit en wát een prachtige herfstkleuren. Na een rit van bijna 7 uur kwamen we aan in ons eerste hotelletje in Saint Robert; een klein militairsplaatsje - bekend voor de militaire basis die er vlak in de buurt zit - met een simpel doch doeltreffend hotel. De dag erna zijn we via het westen van Missouri naar Illinois gereden en hebben we daar in een stadje genaamd Quincy in een prachtig hotel geslapen. Dit stadje lag vlak aan de Mississippi, ontzettend mooi. Het hotel was ontzettend leuk, kneuterig en alles was in het thema van "eland" (ik voelde me een beetje in Canada) en het ontbijt was echt super.
De laatste dag, zaterdag, zijn we vanaf Quincy langs de Mississippi weer teruggereden naar St. Louis, ook dit was weer een mooie rit en hierbij zijn we nog bijna aangevlogen door een enorm grote arend die een wasbeer aan de zijkant van de weg aan het opeten was.

Ook heb ik nog wat leuke diertjes gezien, zoals een bizon en een hert en een hoop wasberen.. jammer genoeg waren alle wasberen díe ik gezien heb in een ontbindende staat. :(

Die zaterdagavond zijn we nog even naar Wal-Mart gegaan voor wat boodschappen... waar tijdens de rit is Jan nog tot een volledige stop incl. ABS gekomen vanwege het over het hoofd zien van een rood stoplicht. En ook geflitst! Wat leuk, een Amerikaanse boete..... :D
Gelukkig stopte hij wel en zijn we niet doorgereden, en een flitspaal hier maakt twee foto's (ik heb geen idee of ze dat in Nederland ook doen want ik ben nog nooit geflitst) dus ze zouden moeten zien dat hij niet doorgereden is en zouden we dus geen boete moeten krijgen. Maarja, of dat ook het geval is.. we zullen het zien!

Anyway, verder op die avond hebben we crèpes gegeten bij Hèlene en die avond nog een rustige get-together bij Marylou met wat kaartspelletjes. Helaas was die zaterdagavond het samenzijn alweer voorbij.. zondagochtend veel-te-vroeg heb ik Jan weer afgezet bij het vliegveld.. afscheid nemen blijft ontzettend ($(@#&$(*@# .. iets-meer-dan-stom, en er zijn wel wat tranen gelaten maar gelukkig is dit voorlopig de laatste keer. Mag ook wel na de afgelopen 2 jaar.. van de afgelopen 16 maanden waren we slechts 7 maanden in hetzelfde land.. :')

Die zondag heb ik verder veel aan m'n huiswerk gedaan (ik had de dag erna een presentatie en natuurlijk nog niets gedaan), en verder was het een beetje een off-day, niet onbegrijpelijk.

Maandag had ik dus deze presentatie en dit ging op zich vrij goed: ik kon alleen het woord "analytical" maar niet over m'n lippen krijgen.. anatilitic.. analacitial.. nevermind. Gelukkig begrepen ze het allemaal wel, nerveus en Engels en 50 mensen om voor te presenteren.. verder heb ik die maandag volledig besteed aan het leren voor m'n examen van.. nouja, vandaag. Ook voor dat examen had ik nog niets gedaan dus dat was keihard bikkelen. Ik werd zelfs op een gegeven moment uit de bieb gekickt omdat ie dichtging.. wie had dat ooit gedacht, hahaha.

En vandaag bestond dus uit.. ja, eigenlijk alleen dat examen maken! M'n andere les was blijkbaar gecancelled (maar dat wist ik niet want ik was er natuurlijk niet vorige week) dus ik heb vooral geskyped en mijn allereerste CV + sollicitatiebrief de deur uit gedaan voor de stage van m'n dromen! Ik hoop echt dat ik hem krijg! (ter informatie: ik moet, als ik terug ben, vanaf februari stage lopen dus ik probeer vanaf hier al het een en 't ander te regelen).

En tja.. de avond bestond uit m'n kamer opruimen en ont-Jannen (alles stond ingericht op zijn manier), een half uurtje in bad (dat zou ontspannend moeten werken.. nou ik vind het maar saai) en daarna lekker rustig aan in m'n bedje dit typen en Bon Iver luisteren. Niet te geloven dat ik hier volgende week al 3 maanden ben..

het leven hier voelt nu echt als een routine. En te bedenken dat ik hier nog maar 7 weken ben, waarvan ik slechts 5 weken nog les heb.. het beangstigt me! Ik heb nog maar 5 weken voor ZOVEEL dingen die ik nog moet doen.. zoveel projecten nog inleveren.. dit worden héle drukke weken!

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Helaas zit ik al bijna op m'n limiet voor foto's in deze blog dus ik ga een paar hoogtepuntjes uitzoeken, bewerken, en ergens deze week online zetten. Stay tuned :)

Nogmaals excuses voor het ontbreken van een blog, ik hoop dat jullie het mij vergeven.

Dikke knuffels vanuit het vet koude St. Louis (nee, Sandy komt niet langs Missouri, no worries!)!

xx, Mandy

  • 31 Oktober 2012 - 12:01

    Malou:

    Ah leuk weer allemaal! Super dat je vriend langs is geweest =) En wat gaat de tijd snel inderdaad, niet normaal =o

  • 01 November 2012 - 20:13

    Anja Zwarthoed:

    Hi Mandy, wat een leuke verhalen en wat een leuke vakantie heb je samen genoten met je liefje.. ik word echt jaloers als ik de verhalen hoor van de mooie natuur en bijbehorende foto's zie.Maar goed zoals je aangeeft is het daarna weer extra druk om alles weer bij te benen met je studie.. Voor vaders, moeders, opa's oma's tantes en ooms en nichtjes is het wel lekker dat het overgrote deel erop zit..-:) maar voor jou is dat misschien anders omdat tijd zo snel gaat als je druk bent met studie in een ander land met alles wat daarbij hoort...
    Heel veel plezier nog de aankomende weken en geniet ervan... (die indruk maak je gelukkig wel)
    Hier vanaf een koud Volendam een dikke kus en knuffel van Kees, Liz en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 6337

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 18 December 2012

Study abroad: St. Louis, Missouri

Landen bezocht: