Week 1: verhuizen, hitte, internetloosheid, lol. - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu Week 1: verhuizen, hitte, internetloosheid, lol. - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu

Week 1: verhuizen, hitte, internetloosheid, lol.

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Lieve mensen,

ten eerste wil ik even mijn excuses aanbieden voor de late update! Ik heb het zo ontzettend druk gehad en het belangrijkste: ik heb nog geen internet in m'n kamer :(
Ik zal proberen jullie up te daten over de afgelopen 10 dagen; 10 ongelofelijk drukke maar leuke dagen.

Na een lange vlucht van 8 uur met KLM, overstappen op Detroit en 2,5 uur vliegen naar St. Louis werd ik opgehaald door een aardig en lief klein vrouwtje genaamd Sandy. St. Louis verwelkomde mij met een enorme klap in m'n gezicht; wát een hitte. Na een kort ritje kwamen we aan op de campus. Daar heb ik een nachtje in temporary housing geslapen, een gebouw genaamd Oak Hall. Daar ben ik om 7 uur 's avonds al in slaap gevallen, om daarna vanaf 3 uur 's nachts met m'n ogen wijd open klaarwakker te zijn. Ik ben die nacht ook nog 's getrakteerd op de eerste Amerikaanse storm incl. hevig onweer; dat was zeer heftig.

De volgende dag mocht ik eindelijk verhuizen naar mijn eigen kamer. Ik zal dit ellendig lange verhaal zo kort mogelijk proberen te vertellen:

ik kreeg de sleutel van mijn kamer en het was één grote *@(*#&($*@#(zooi, bijna alles was kapot, kamer was niet gestofzuigd, er stonden enorm grote airconditiong units naast mijn raam: het was een drama. Ik heb 5 dagen in deze verschrikkelijke kamer moeten slapen totdat wonder boven wonder mijn huisgenootje wel wilde wisselen van kamer (nadat alles gefixt en schoongemaakt was).. ik zit nu dus sinds 3 dagen in mijn eigen, geswopte kamer en ik voel me hierin een stúk beter. Ik heb een leuk nachtlampje gekocht en morgen komen er wat posters en stickers te hangen. Dan zal ik ook een foto van mijn kamer laten zien want in de staat waarin hij nu verkeert kan ik hem niet showen aan het thuisfront. :P

Ik deel m'n huisje met drie andere meiden, ik zal ze eventjes kort voorstellen:

Amy: Amerikaans meisje uit Texas, luid en praat de oren van je hoofd. Ze is wel ontzettend aardig en heel begaan met ons, helpt ons met van alles en rijdt ons naar allerlei plekken (ze heeft een auto, superhandig).
Donna: Chinees meisje, in het begin erg stil maar ze begint nu los te komen, haar Engels is niet zo goed maar ze doet erg haar best. Aardig meisje.
Anne-Lise: Frans meisje, heel aardig en typisch Frans qua Engels (alles is "zhe" ipv "the" xD).. met haar kan ik tot nu toe het beste opschieten.

Anyway, na twee dagen alleen te zijn heb ik op donderdagavond gelijk de eerste internationals gevonden en sindsdien is het elke avond wel raak: bioscoop, uit eten, gratis diners, beachvolleybal, pizza, film & drank in iemand's appartement, zandkastelen bouwen.. ontzettend gezellig en ik heb nu al echt goede vrienden gemaakt :)

En voor de bezorgde ouders/familie thuis: 's ochtends en 's middags heb ik gewoon oriëntatie, seminars en lessen hoor :P

Helaas begint na dit weekend het echte leven: ik heb 5 vakken, les van maandag t/m donderdag waarvan twee dagen tot kwart voor 7 (met tussenuren hoor).. ik heb er eerlijk gezegd best zin in :)

Mijn volgende update zal ik sneller uitbrengen, I promise! Ik krijg dinsdag eindelijk internet in m'n kamer, dat maakt alles wat makkelijker ;)
Ook zal ik wat foto's bijvoegen van de omgeving en het park waar ik in woon (University Meadows is een apart park op de campus).

Groetjes vanuit het ontzettend zonnige en warme St. Louis!
xx, Mandy

  • 18 Augustus 2012 - 13:13

    Anja Zwarthoed:

    Zo dat is leuk, je eerste reisverslag, wat een belevenissen allemaal. Wel lekker dat je een betere kamer hebt geruild en het een beetje je eigen thuisje kan maken.. Je komt straks terug in 4 talen vloeiend, Chinees, Frans en Amerikaans Engels.
    Heel leuk ook om tussen zo.n internationaal gezelschap te vertoeven, leer je ook iets van andere culturen meenemen.
    en je kan nog eens iemand opzoeken in het buitenland, probeer zoveel mogelijk te genieten, voor je het weet ben je weer op Volendamse grond.Als ik het zo lees verveel je je daar geen seconde,en dat is ook de bedoeling, slaap haal je hier wel weer in, nu is het zaak om zoveel mogelijk mee te maken....
    Hou je haaks en ik ben erg benieuwd naar je tweede verslag, hopelijk komt er dan iets met muziek in voor danwel zelf gespeeld of gezongen.... wij hebben hier nu een tropisch weekend.. dus wat dat betreft is het overal warm.. ook daar wen je aan.. Dikke Kus van Liz en Kees en mijzelf....

  • 19 Augustus 2012 - 22:51

    Wolmet&Jan:

    Hoi Mandy.. Leuk zo'n eerste verslag. tis hier ook heerlijk warm!! Al drijven er nu een paar onweersbuien het land binnen. Niet dat het veel helpt, het is nu bijna 11 uur 's avonds en nog steeds 26 graden buiten.
    Binnen is het niet veel beter.
    Het is heel rustig in huize Hoogland. Jij in Amerika en Jan in Zweden.
    Lekker dat je je plekje een beetje gevonden hebt. En al die uitjes!, dat klinkt super gezellig!
    We wensen je een hele fijne tijd in Amerika!
    groetjes, Jan&Wolmet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6341

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 18 December 2012

Study abroad: St. Louis, Missouri

Landen bezocht: