Week 2: ik ben echt in de VS? eerste lesweek - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu Week 2: ik ben echt in de VS? eerste lesweek - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu

Week 2: ik ben echt in de VS? eerste lesweek

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Goedenavond lieve dames en heren,

ondertussen zijn we weer een week verder dus het is tijd voor een nieuw reisverslag. Om eerlijk te zijn voelt het alsof ik het vorige verslag gisteren geschreven heb, zo snel is deze week voorbij gegaan. Ik zal de afgelopen week even proberen samen te vatten.

Het weekend was een gekkenhuis. De zaterdagmiddag heb ik een Walmart-experience ondergaan: het is zo ontzettend groot en goedkoop. Maar vooral groot. Van voedsel tot blaarpleisters tot fietsen en grasmaaiers.. ze hebben er álles. Na daar een paar grote inkopen te hebben moeten doen met m'n drie huisgenootjes (magnetron, emmers, dust mop, potten en pannen, rijst en pasta etc. etc.) en er dus zo'n 2/3 uur rondgelopen te hebben ben ik er helemaal over uit: Walmart is een stad op zich.

Dan over naar de avonden; er is hier élke avond wel iets te doen, vooral omdat het het laatst weekend voor school begon was. De zaterdagavond hebben we een klein feestje gevierd in het appartement van Ville en Mea. Dit zijn twee ontzettend leuke (getrouwde!) Finse studenten die dus samen een appartement delen. Ze hadden margharita's gemaakt en er was vodka en van alles. En dat terwijl er slechts 5 van de 12 van ons internationale ploegje 21 of ouder zijn! :O oh jee wat zijn we allemaal toch boefjes.

Long story short: ik ben de hele avond duizelig geweest (margharita's: nooit meer) maar heb 't ontzettend gezellig gehad.

De zondag hebben we rustig aan gedaan; beetje liggen bij het zwembad, internetten, zwemmen, zonnen.. tot we om 3 uur hoorden over een gratis barbecue in het Millenium Student Center. Dus hoppa, gratis voer, daar gaan we. En daar geschiedde iets waar ik ontzettend de pest in heb: m'n pinpas is ingeslikt door een pinautomaat. Ik zal maar niet vertellen hoe dit gebeurd is, om mijn reputatie niet te ernstig te beschadigen, maar ik heb nog net 100 dollar kunnen pinnen en verder leef ik nu op krediet, zo Amerikaans als het maar kan. De zondagavond lekker rustig aan gedaan want die dag erna was het tijd voor les: Internet Marketing en Management of Promotion.

Internet Marketing is een ontzettend interessant vak, maar zwaar! Veel projecten, examens, quizzen en presentaties. Gelukkig is het een zeer interessant onderwerp, dat maakt het wat makkelijker. Management of Promotion is gelukkig een stuk minder zwaar, ook omdat ik al veel van dit onderwerp af weet. Ook heb ik in die les maar 18/19 klasgenoten dus de sfeer is wat relaxter.

De dinsdag bestaat uit International Marketing, Consumer Behavior en sinds vandaag Employee Training and Development. Ik volgde eerst het vak Sales Management maar het bleek een te hoog niveau te zijn (vierdejaars), dus die heb ik moeten laten vallen en een nieuw vak moeten kiezen zonder toestemming van InHolland want die slackers hebben allemaal nog vakantie. Ik heb na advies van het International Office hier een Management vak gekozen die me interessant leek en InHolland moet maar gewoon accepteren dat ik in dit geval niet anders kon :D

International Marketing is ontzettend leuk! Veel internationals (10 v/d 46), leuke professor die ons veel bij de les betrekt en interessante stof.
Consumer Behavior.. tja, het vak vind ik interessant maar de professor is.. tsja, iets minder. Meneer is dik in de 70, amper te verstaan en praat alleen over zijn werk bij Rockwell (een of ander groot bedrijf in de VS dat vliegtuigen maakt). Maargoed, daar komen we wel doorheen, hopelijk.

De woensdag en donderdag zijn hetzelfde als de maandag en dinsdag dus je krijgt veel huiswerk/stof om door te lezen zo in één week. Het wordt wennen, veel lezen en veel opgaves, maar ik vind de lesstof tot nu toe heel interessant dus ik hoop dat dat in mijn voordeel gaat werken :D

En nu is het donderdagavond! Zojuist een gratis concert mogen aanschouwen van de hiphop-violist Josh Vietti. Heel indrukwekkend, zijn vioolskills zijn echt te ziek. Anne, jij zou dit geweldig gevonden hebben.

Dit weekend zijn er nog geen concrete plannen op huiswerk maken, lunchen in Forrest Park en shoppen in La Galleria (een huuuuuge winkelcentrum)..

Goed, nu is het tijd voor wat "..wtf Amerika?"-momentjes:

- in de les Internet Marketing gaat het over de landen met het grootste percentage internetgebruikers. Nederland staat op 4, de rest van de top 7 bestaat uit Scandinavische landen. Klasgenoot zegt:
"So the top 7 is purely Scandinavian?"
Ik: "whut? :o"
Professor: "yes, that is correct."

- ik droeg vandaag een shirtje met daarop "Aperture Laboratories". Twee mensen komen op me afgelopen in Walmart: "are you a doctor?"

- er wordt in de les International Marketing gevraagd om jouw "internationale ervaringen". Klasgenoot: "my favorite food is pizza and spaghetti.."

- Amy vertelt haar moeder dat ze nu drie internationale kamergenootjes heeft, waaronder een Nederlandse. Haar moeder vraagt; 'wat leuk, vraag eens aan haar of die houten schoenen nou lekker lopen!'.. en nee, het was geen geintje. Haar moeder dacht echt dat ik hier in de VS rondloop op klompen.

- je betaalt hier $5 voor drie paprika's. Voor datzelfde geld heb je drie magnetronmaaltijden.

- de 5 cents munt is groter dan de 10 cents munt (dime). WAAROM?

Tot zover mijn tweede reisverslag, ik hoop dat jullie nu meer een idee hebben van wat ik hier doe. Ik heb dus niet alleen maar vakantie, hehe.

Dikke knuffels en groetjes uit het op dit moment frisse maar morgen 37 graden zijnde St. Louis!

xx, Mandy

  • 24 Augustus 2012 - 08:27

    Malou:

    Jeej leuk om van je te horen! Altijd zo bijzonder om de ervaringen van iemand die in een ver land is te lezen : ) Veel plezier dit weekend xxx

  • 24 Augustus 2012 - 10:26

    Anne:

    Jeeeej Mentos blijf schrijven inderdaad, vind vooral de 'wtf-Amerika'-momenten het beste hihi en dat van die violist klinkt idd heel coooooool! Vind het ook zo bizar van die paprika's, had het al eens van Evelien Schilder gehoord dat het vet veel geld kost om een salade te maken. Wel groente blijven eten he, but hey you are a doctor :)

  • 24 Augustus 2012 - 10:33

    Marleen:

    Superleuk Mandy, vooral die 'wtf-momentjes' haha ; p
    Heel veel plezier nog daar! X Marleen

  • 24 Augustus 2012 - 11:03

    Bodei:

    Fuck ik ben jaloers!!!
    Ik zit de komende maanden bij v/d Madeweg en jij in freakin' Missouri, wat een misery!
    Super veel plezier Mandy!! Je bent t aan mij verschuldigd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 6343

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 18 December 2012

Study abroad: St. Louis, Missouri

Landen bezocht: