Week 3: the real life has begun - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu Week 3: the real life has begun - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu

Week 3: the real life has begun

Blijf op de hoogte en volg Mandy

01 September 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Hello/Salut/Gutentag/¡Hola!/Hej en hallo iedereen :D,

ondertussen zijn we al weer een volle week verder; het gaat echt ontzettend snel voorbij. Ik zal eventjes vertellen over de Grootsche Avonturen van de afgelopen week.

In het weekend ben ik naar een festival geweest, genaamd "Festival of Nations".. een multi-culti festival met allerlei tentjes uit allerlei landen; eten uit Duitsland, jurken uit Kenia, armbanden uit Senegal etc. etc. Ook was er een Afrikaanse drumband met danseressen en een oude-mannen-delegatie uit Ierland die een paar folkliedjes lieten horen. We hebben daar zo'n 2 uur rondgelopen tot het begon te gieten - ik voelde me weer eventjes helemaal thuis - en we besloten naar Starbucks te gaan voor warme chocomel (want het was toch al wel afgekoeld tot onder de 30 graden!) en een goed gesprek. Die avond gegeten in een sushi-bar (want ik hou zo van sushi, lol).. en daarna twee pitchers met frozen strawberry margharita besteld; dát is pas lekker. Toch blijft het elke keer weer een gedoe, dat "stiekem" drinken. Gelukkig ben ik daar over 10 dagen vanaf!

De zondag, na een zeer slome start, werd het toch tijd voor wat huiswerk en gelukkig is er een grote, stille bibliotheek 5 minuutjes lopen vanaf mijn appartement. Die dag bestond dus vooral uit lezen/leren, regen en dvd's kijken. Een echte, typische en universeel saaie zondag.

Maandag t/m donderdag was het weer tijd voor the real deal. Ondertussen zijn we beland in week 2 en nu is het niet meer "jongens, dit gaan we doen, introductie, blabla.".. nu moeten we het ook echt doen. Het niveau is hoog, zwaar en veel maar het lukt me tot nu toe redelijk goed om bij te blijven. Elke 2 dagen verwachten ze dat je een nieuw hoofdstuk gelezen heb, dus het tempo ligt wel een stuk hoger! Ook heb ik al m'n eerste casus toets moeten inleveren voor credits.
Oh en iets minder leuk: een examen de dag na mijn verjaardag. :(

Maarrrr ik volg tegenwoordig een nieuw vak genaamd International Management; een ontzettend leuk en interessant vak over culturele verschillen binnenin bedrijven en binnenin culturen, en aangezien ik de enige international ben hebben we het heel vaak over de Nederlandse cultuur en stereotypes; me likey.

Ondanks dat school zich een groot deel van mijn tijd toe-eigent, is er gelukkig ook tijd voor leuke dingen :). Afgelopen donderdag hebben we namelijk treintickets en een motel geboekt voor een weekend Chicago! 14 & 15 september ben ik daar te vinden en vier ik gelijk mijn verjaardag! Dat kan toch slechter; je 21e verjaardag vieren in Chicago.
Ook zijn er semi-concrete plannen om tijdens de Thanksgiving break (eind november) naar New York en Washington te gaan! Mijn bankrekening zal waarschijnlijk wel een tijdje huilen maar ik ben nú hier dus nú moet ik deze awesome dingen doen!

En toen gisteren; ISAAC! Joeizus zok spannend. Het begon 's ochtends, toen mijn roommate vertelde dat we onder een 'tornado watch' staan. Dat betekent dat die coole gasten met zo'n Dorothy achterop hun pick-up truck rondrijden door Missouri en Illinois en alles in de gaten houden. Zo'n tornado watch betekent in feite niets, behalve; jullie krijgen grafweer. Dus ik vervolg mijn dag gewoon, ga met Marylou naar de bieb, zit geheel in mijn E-Marketing boek tot ik een belletje krijg van Hèlene, geheel in paniek: "WAT IS DAT ALARM WAT IS DIT OMG GAAN WE DOOD?".. nou in de bieb hoorde je dus helemaal niets.. ik loop naar buiten en ja hoor; luchtalarm. Dus ik bel mijn Amerikaanse roommate - die het zelf ook niet had gehoord - en kort samengevat: ga naar binnen en ga weg van de ramen en deuren. Dus huppa, gelijk een intercom bericht (en overigens ook 5 mailtjes van UMSL, University Meadows, UM security service, tornado tracker etc. etc.): "please take shelter on lower levels and keep away from windows and doors".. nouja, ik zat toch al in het midden van de bieb dus ik ging onverstoord verder met het lezen van m'n boek. (ok dat is niet helemaal waar, de afleiding was nogal groot met zo'n tornado alarm).. bleek dus dat zich een tornado had gevormd in Illinois (dat ligt pal aan St. Louis) maar hij waaide de noordwestelijke kant op dus na een kwartiertje was het alarm weer voorbij! Stelde weer helemaal niets voor. Wel staan we nu nog steeds onder 'tornado watch', en het kan zijn dat het vandaag nog een keertje gebeurt. Maar om eerlijk te zijn had ik het toch wel heftiger verwacht. Verklaar me voor gek maar ik kan niet wachten om een (niet zo heftige, niet-dodelijke en ver-weg-zijnde) tornado te zien! Hoe vaak krijg je die kans nou? In Nederland in ieder geval nooit!

Dusja, zo avontuurlijk was het allemaal achteraf niet! Maar na dit weekend raak ik toch echt aan een "I survived Isaac 2012" t-shirt.

En dan nog eventjes over vanavond: we hebben een zelfgemaakt international diner! (bijna) iedereen maakt iets uit zijn/haar eigen land, en we zijn met z'n 13'en dus dat wordt VEEL eten (en drinken)! We hebben paella, crèpes, apfelstrudel <333, Finse taart, Griekse salade etc. etc. Ik heb - na lang beraad - besloten wentelteefjes te maken; alleen al omdat het in het Engels 'turn-around bitches' heet. Geniaal. Dus dat belooft leuk en vooral lekker en veeeeel te veeeel te worden.

Oh en ik geloof dat het thuisfront dit ook wel een leuk nieuwtje gaat vinden: ik ga vanmiddag een akoestische gitaar kopen! Tweedehands, lelijk en afgeragd maar dat maakt niet uit, ik moet een gitaar hebben hier! Ik mis het. :') en bovendien vraagt iedereen hier om een concert omdat ik het zo vaak heb over muziek maken.. ik raak eraan!

Goed, ik hoop dat ik jullie bij deze genoeg geüpdate heb over mijn ondertussen helemaal gewende leventje in de VS.
Dikke knuffels uit het natgeregende, "koude (26 graden)" St. Louis!

xx, Mandy

(overigens wil ik mijn excuses alvast aanbieden als er grammaticale fouten in m'n stukje staan; ik probeer er op te letten maar ik merk dat mijn Nederlandse schrijfkunsten een beetje achteruit gaat, mijn dagelijke dosis Nederlands is minimaal hier..)

  • 01 September 2012 - 19:49

    Anja Zwarthoed:

    Hi Mandy,
    Nice to hear from you... het is altijd weer leuk om je wekelijkse verhaaltje te lezen.. zo nu en dan word ik jaloers, had ik dit vroeger ook maar gedaan... maar ja we leven in het NU.. goh wat een leuke tijd maak je mee en wat zal je terug denken aan een super periode in je leven.. zeker met alle die noge bezoeken plaatsen die nog op de agenda staan de komende tijd.. te gek Chicago en misschien NewYork.. WOW je bent jarig dus je kan vragen of je lieve omas opa en ooms en tantes je rekening spekken als kado... -:)
    Die sushi zijn daar ook niet duur geloof ik, ik had daar elke dag gaan eten..lichtelijk verslaafd...
    En wat een spannig met Isaac... en ja muziek dat is mucho importante.....
    dikke kus van Kees. Liz en mij... xx

  • 01 September 2012 - 19:55

    Malou:

    Leukkk! Tof dat je een gitaar gaat kopen :) Veel plezier <3
    En als je daadwerkelijk de kans krijgt om naar NYC te gaan: zeker doen!!!

  • 02 September 2012 - 13:20

    Diantha Van Surksum:

    Mandy! Wat een super verhaal. En wat scary van die tornado, wow. Snap wel heel goed dat je het tof vind om zoiets een keer te zien. Heel veel plezier en succes gewenst! En ik begrijp je helemaal van je nederlandse grammatica. Moet elke keer weer nadenken hoe je iets schrijft of zegt, haha! Maar dat is een goed teken! Ben benieuwd naar je volgende avonturen! xxxxx

  • 06 September 2012 - 10:25

    Maret :

    Hey Mandy,

    Je stukjes zijn echt geweldig, wat kun je toch leuk schrijven :) inderdaad met de nodige spelfoutjes hier en daar, maar als het voor ons nog duidelijk is wat je bedoelt, dan is het goed.
    Ik ben blij om te horen dat je gewend bent aan je nieuwe omgeving, want dat was voor vertrek naar het o zo grote VS wel een ander verhaal. En dat is uiteruit (dit blijft een leuke spelfout) wel begrijpelijk. Gelukkig heb je jezelf daar doorheen geslagen en zit je vol leuke plannen.

    Geniet ervan en maak er een mooi verjaardagsfeest van! Als dat niet lukt, moet je jezelf schamen :P

    Liefs,

    maret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6339

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 18 December 2012

Study abroad: St. Louis, Missouri

Landen bezocht: