Week 4: een maand verder.. - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu Week 4: een maand verder.. - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu

Week 4: een maand verder..

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 September 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Hallootjes allemaal,

ik heb bewust gekozen om m'n reisverslag wat later in de week te typen want: vandaag is het precies een maand geleden dat ik naar de V.S. vertrok. Om heel eerlijk te zijn voelt het totaal niet zo: de maand is écht omgevlogen. Maar laat ik eerst maar eens vertellen over deze week.

Het weekend was, om het kort samen te vatten, nat. Ontzettend veel regen, wind, storm, regen, wind, meer regen, meer storm. Maar helaas, als het hier regent koelt het niet af.. dus warme regen; niet fijn. De zaterdagavond hadden we een international diner: vééééél te veel voedsel maar zoooo lekker. M'n turnaroundbitches waren goed gelukt en kreeg veel complimenten.. wat een prestatie; ik kan wentelteefjes maken!

Na het diner was het echter.. ja.. een beetje doelloos. We konden nergens heen vanwege de storm en tja, leuke bordspellen o.i.d. hebben we niet. Dus om half 1 was het "feest" voorbij en lag ik al in m'n bedje. De zondag bestond uit huiswerk, dvd's kijken en saaiheid. :')
De maandag had ik vrij! Dit was vanwege Labor Day - blijf het raar vinden, de Dag van de Arbeid maar iedereen voert niks uit -, dus die dag zijn we uit eten geweest in een Mexicaans restaurant; lekkah.

Dus - mooi leventje - ik had dinsdag, woensdag en donderdag les. De lessen worden nu al moeilijker maar ook leuker! Er is veel interactiviteit, de projecten komen op gang, maar helaas komen ook de examens eraan. Ik heb volgende week 10 september een case study die ik moet inleveren, 11 september een case study, 12 september een examen en 13 september een case study. Drukke week! Gelukkig zijn de case studies vrij makkelijk door te komen en is het vaak een kwestie van je eigen mening geven (ze zijn hier echt dol op het delen van je mening in de klas of in je examenmateriaal.. iets wat we in Nederland een stuk minder hebben). Ook heb ik m'n eerste cijfer gekregen voor een case study: een dikke 10, jawel. Dat gaat de goede kant op.

Toen was het donderdagmiddag, ik kom thuis.. mailtje: "there is a package waiting for you". TADAAA m'n gitaar! :D En ik moet zeggen.. voor 43 euro is het echt een topding. Het is van het merk "Rogue", het geluid klinkt goed en de snaren zijn ook prima. Het enige wat ik nu nog mis is een capo.. -_- maar oh oh oh wat was ik blij met die gitaar! M'n roommates zullen wel gek worden van het gepingel.

Ook heb ik ander goed nieuws gekregen: mijn Nederlandse zorgverzekering bij Interpolis is goedgekeurd door mijn universiteit (nadat ie eerst was afgewezen..), dus ik hoef geen verplichte zorgverzekering in de V.S. af te sluiten. Dit bespaart me zo'n 553 dollar! (440 euro)
Ook heb ik bericht gekregen van InHolland en ik ontvang een beurs van 600 euro! :D

Helaas heb ik wel ander slecht nieuws gekregen, het is een heel lang verhaal dus ik probeer het kort te houden: vanwege een miscommunicatie tussen het adviesbureau van business studenten moet ik 460 dollar betalen omdat ik een vak heb gewisseld in de periode waarin dat niet meer mogelijk was, waardoor ik dus 20% van het vak dat ik heb laten vallen moet betalen. De kans is echter zeer groot dat ik het terug krijg als ik een bezwaarschrift indien dus dat gaan we dan maar even regelen.

Maar, we blijven positief, want ik heb nóg meer goed nieuws: ik ga naar New York! En Washington! Jawel, het is officieel! De tickets zijn geboekt, de hotels zijn geboekt; 450 dollar voor 3 dagen New York en 2 dagen Washington: van 16 november tot 20 november. Ik heb er echt ontzettend veel zin in en kan niet wachten om door New York te kunnen lopen en 902384029374029380 foto's te maken. Die ik allemaal op m'n blog ga zetten!

Dusja, overall is dit een goede week geweest! :D
Ik ben ook gelukkig goed op weg qua schoolwerk, loop op alle vakken vrijwel gelijk op schema. Ook ga ik tegenwoordig 3/4 x in de week naar de sportschool omdat ik dus écht niet 10 kilo zwaarder terug ga komen. Bovendien, zo'n sportschool is helemaal zo slecht nog niet. Vooral niet als het gratis is en er daadwerkelijk gesport wordt door mensen die er niet om geven hoe ze eruit zien en geen Björn Börg pak dragen en met een volledige drogist op hun gezicht door de sportschool paraderen.
- sorry, even een hoop frustratie ten uiting -

Dit weekend - dus vanavond - gaan we met z'n allen barbecuen en morgen wordt het voor mij school-bikkel-dag en dinsdag ben ik JARIGGG :D heb een hoop mensen uitgenodigd voor een KTB'tje (nadat ik eerst een half uur heb moeten uitleggen wat een KTB'tje is..) dus hopelijk wordt het gezellig! Ik ga zelfs voor al m'n vrienden een liedje spelen + zingen op m'n nieuwe gitaar (niet vrijwillig; ik word gedwongen..)

Dus tja.. wat zal ik eens zeggen. Een maand verder alweer. Ik ga heel eerlijk zijn; ik heb het hier meer naar m'n zin dan ik had verwacht. Ik heb weinig momentjes gehad tot nu toe dat ik echt zoiets had van: "(@&$# waarom ben ik hier." Eigenlijk tot nu toe nog maar één keer. Ik heb hier zoveel ontzettend lieve mensen om me heen en er is altijd wel wat te doen. Ik heb veel vrienden gemaakt, sommige zie ik echt als "BFF"'s, en dat in zo'n korte tijd. Het is ook raar om me te realiseren dat ik een maand geleden niet eens wist van hun bestaan. Toen Jan in Canada was begreep ik nooit hoe je binnen zo'n korte tijd zulke goede vrienden kan maken, maar nu ik hier zelf ben ervaar ik het zelf: de band die je creëert met (sommige van) deze mensen is zo diep, je zit allemaal in hetzelfde schuitje en alles is nieuw en deze mensen zijn als een soort rock in the burning (lol). Ik kijk ook echt nu al op tegen afscheid nemen (maar ik ben wel weer blij als ik thuis ben hoor! :o)

En tja.. wat ik mis? Ik mis vooral jullie! De mensen die dit lezen en straks lekker te kermis gaan en thuis zijn, en niet hier!
En ik mis lekkere kaas. :(
En leverworst, muissies, chocoladepepernoten, m'n fiets, en een lekkere witte zachte Ab van Pooij-flip!

Maar er is gebleken; ik kan gerust een tijdje zonder. Zolang ik maar niet té lang zonder hoef!

Tot zover mijn vierde reisverslag! Ik heb weinig foto's gemaakt deze week want hij was nogal.. gewoontjes. Ik beloof jullie, bij de volgende komen wat meer foto's en vooral bij het verslag wat daarop volgt want volgend weekend ga ik naar Chicago! :D

Dikke knuffel vanuit het vrij frisse (20 graden) maar heerlijk zonnige St. Louis!
xx Mandy.

  • 11 September 2012 - 16:31

    W. Burger:

    mandy van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    ik wens je nog een mooie tyd in amerika .
    groetjes oma burger.

  • 25 September 2012 - 01:01

    Koen:

    Hahaha, 'turnaroundbitches'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 6342

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 18 December 2012

Study abroad: St. Louis, Missouri

Landen bezocht: