week 5: superrrveel school, verjaardag en Chicago! - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu week 5: superrrveel school, verjaardag en Chicago! - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Mandy Burger - WaarBenJij.nu

week 5: superrrveel school, verjaardag en Chicago!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 September 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Lieve mensen,

ten eerste mijn excuses voor de late update. Ik wilde donderdag een blog schrijven maar toen bedacht ik me dat ik beter kon wachten tot na Chicago; dan had ik tenminste wat te vertellen! En toen ik zondag terug was van Chicago heb ik de héle dag (en dan bedoel ik echt de hele dag) aan m'n huiswerk gewerkt, en vandaag dus ook. Ik heb nu even een uurtje niets, geforceerd, dus het is tijd voor een update. :)

We beginnen bij vorige week vrijdag: er was een barbecue in het park speciaal voor exchange studenten! Dat zou groots worden en je moest zelfs RSVP'en voor een ticket.. na een rit van 45 minuten met allerlei soorten public transport kwamen we aan en we waren de eersten.. uiteindelijk waren we met ongeveer 25 mensen.. :')
Dus qua organisatie was dat dus een beetje een domper. Maarrrr meer voedsel voor ons! Het was echt ontzéttend heet die dag, en we hebben de hele middag spelletjes gespeeld in het park. Rond 5:30 gingen we terug naar de Meadows en het begon toen toch te gíeten, joeizus. Helemaal verzopen. Ben die middag overigens ook goed verbrand in m'n gezicht.. stom, ik had niet verwacht dat het zo zonnig zou zijn. Heb drie dagen met een rooie kop rondgelopen.

Die avond hebben we quesadillas gegeten bij Mea en Ville, godnondeju dat is pas lekker! Die ga ik binnenkort zelf ook maken, echt lekker spul zeg.

De zaterdag hebben ik vooral gespendeerd aan het lezen van m'n boek, zwemmen en 's avonds hebben we gebarbecue'd met het overgebleven vlees van die dag ervoor dat aan ons geschonken was. Die avond ging iedereen naar een fraternity party maar ik voelde me niet zo lekker dus ben lekker vroeg m'n bed in gekropen. De zondag ben ik vroeg opgestaan om een uurtje te zwemmen, en daarna heb ik 5(!!) uur met Isabella gespendeerd aan het maken van een case study. Die avond ben ik vroeg gaan slapen na alle ellende.

De maandag bestond uit school, sportschool, koken (ik had hachis parmentier gemaakt, echt lekker!) en leren voor m'n examen van woensdag. En dinsdag was ik JARIGGG! De dag begon vrij shit want m'n huisgenootje had het te druk met haarzelf en vergat me te feliciteren, en m'n klasgenoot ook dus ik was bang dat iedereen me was vergeten. Maar gelukkig kwam een vriend naar me toe rennen en me heftig feliciteren dus toen voelde ik me eindelijk jarig! Ik had die dag helaas gewoon de hele dag les, en 's middags was ik eigenlijk vooral aan het skypen. Toen zat ik om 6 uur lekker aan de keukentafel met Amy, komt opeens Cecile (een mevrouw van een christelijke organisatie die ons veel gratis diners aanbiedt, en veel met internationale studenten organiseert) met nog 6 anderen binnenlopen, zingend en toeterend met een grote chocoladecake, een bos roze rozen en een superlieve kaart! Ik voelde me toen zoooo jarig!! Ik kende ook maar drie van de zeven mensen, hahaha. Ontzettend lief dus!

En 's avonds gaf ik een bescheiden feestje met vier flessen soda en twee zakken chips, een heerlijke zelfgemaakte cheesecake van Marylou en de chocoladecake! Ik had 13 mensen uitgenodigd en er kwamen 12 opdagen; een goeie verjaardagsuitnodiging-ratio! Het was echt ontzettend gezellig en ik heb ook nog opgetreden voor ze (geforceerd though..), dat vonden ze blijkbaar wel leuk ^^

De dag erna had ik gewoon les en ben ik daarna weer naar de sportschool gegaan. Daarna gekookt (teriyaki met kip en ei en groene boontjes en rijst) (ik zeg dit even om te bewijzen aan m'n ouders dat ik wel degelijk iets kan produceren!) en 's avonds heb ik vooral genikst, documentaires gekeken en Mezzanine van Massive Attack geluisterd.

Donderdag weer les, blablabla, en toen ik thuis kwam had ik een pakketje! Een doos vol met Nederlandse goodies!! Motoragentendrop, Heartbreakers, hagelslag, chocoladepepernoten <333, kabelspekkies, gehaktballenkruiden, shoarmakruiden.. joeizus zo lekker. Mede mogelijk gemaakt door Jan Hoogland. Die avond hebben we met een paar mensen gekeken voor dingen om te doen in ... Chicago! Want jaja, vrijdag was het zover; Chicago! Dus om 9.30 lag ik al heerlijk te slapen want...

..vrijdagnacht om 2.30 ging de wekker. Gruwelijk. Om 3 uur stonden we klaar voor de taxi die ons naar het treinstation bracht en om 4:30 vertrok onze trein naar Chicago. In die trein heb ik vooral geslapen en om 10.00 waren we in Chicago! Ik heb daar toch zo ontzettend veel gezien en gedaan, dus ik zal het proberen kort samen te vatten: ik voeg alle foto's toe aan het verslag voor visuals.

Met dat we aangekomen waren liepen we naar Willis Tower; dat ding is HUGE. We zijn vooral door de stad gelopen, langs Michigan Avenue, naar het Millenium Park, foto's gemaakt voor de bekende "Bean", door het park gelopen, langs Lake Michigan gelopen richting the Navy Pier. Bij de Navy Pier gegeten bij Bubba Gump Shrimp Company (jaaaa, dit is dat bedrijf dat Forrest Gump met Bubba opzet in de film! die hebben ze in het echt opgezet :D), dat was echt gaaf, aangezien Forrest Gump een van m'n favoriete films is. Daarna zijn we in een grote reuzenrad geweest en heb daar wat mooie foto's van de skyline kunnen maken. Toen zijn we de hele pier afgelopen (die was heeeel groot) en we hebben vooral gekke foto's gemaakt. Daarna met de watertaxi terug naar Willis Tower en toen zijn we naar de 103e verdieping gegaan; the skydeck. Daar hebben we prachtige foto's gemaakt en we besloten (het was rond half 6) om daar te blijven tot de zon onderging. Dat was echt een topidee; de zonsondergang vanuit dit oogpunt is echt prachtig, zo'n roze lucht over de skyline. Fascinerend.. echt een van de mooiste dingen die ik gezien heb. Ook hier natuurlijk weer vele foto's gemaakt.

Na dit avontuur zijn we naar Giordano's gegaan, Chicago's meest bekende pizzeria, beroemd voor hun "stuffed pizza". En dat ie bekend was bleek wel; we moesten 1 uur en 10 minuten wachten tot we een plekje konden krijgen! En to be honest... zo lekker was ie helemaal niet! Mja, ik ben sowieso niet zo'n pizza fan. Na dit pizza avontuur was het ongeveer 10 uur en zat iedereen praktisch te knikkebollen dus we besloten naar het hotel te gaan; dat was nog een avontuur. Eerst hebben we een half uur naar het metrostation gezocht, daarna zaten we 45 minuten in de metro naar O'Hare, toen was de shuttle van het hotel ergens anders dan gezegd.. uiteindelijk kwamen we om 1 uur pas aan in het hotel..

De volgende ochtend moesten we om 8 uur aan de ontbijttafel zitten. Dus, de wekker stond op 7.51. :D
Het ontbijt was.. ja.. Amerikaans. Wafels, donuts, cinnamon rolls.. gelukkig hadden ze ook cornflakes en Activia yoghurt dus daar heb ik mij aan verschranst. Na een rit van 2 uur om terug te komen in downtown zijn we naar Chinatown geweest, toen langs Michigan Avenue gelopen, daarna een famous Chicago hotdog gegeten (lekker!!), langs de Magnificent Mile gelopen (een straat van een mile lang met alleen maar "hoogstaande" winkels, een beetje een soort P.C. Hooftstraat).. daarna een paar souvenirwinkeltjes ingegaan, heb nog een leuke sleutelhanger gekocht lol, en toen besloten we om te chillen in Millenium Park. Daar hebben we zo'n 2 uur lang allerlei kaartspelletjes zitten spelen tot onze trein vertrok om 7 uur.. de treinrit bestond ook weer vooral uit kaartspellen en intense vermoeidheid; zo'n korte stedentrip is echt wel vermoeiend!

De zondag heb ik uitgeslapen tot schandalig laat, om daarna van 3 tot 11 te moeten werken aan school. Ik heb morgen een debat over vrouwen in hoogstaande business posities en wij zijn de tegenpartij. Heel moeilijk onderwerp.. bovendien had ik gisteren een examen en donderdag weer één: dit is echt een hele drukke week! Zaterdag ga ik dan ook ultiem relaxen, om vrijdag en zondag weer de hele dag aan de bak te moeten voor een ander examen volgende week maandag..

En vandaag bestond weer uit school, meetings voor debat, en huiswerk.

Ook nog even een leuk feitje: over 4 dagen zit ik al een maand zonder pinpas! Fantastisch... oh nee niet. Ik ben vandaag langs het postkantoor geweest en ze gaan erachteraan: waarschijnlijk is het adres niet correct ofzoiets. Morgen hoor ik meer; het wordt nu namelijk echt heel vervelend.

Maarrrrr always look on the bright side of life! Het weer is heerlijk - het is niet meer zo stervensheet -, m'n schoolwerk is on a roll (tot nu toe twee 10'en en een 'pass' behaald) en ik heb het nog steeds naar m'n zin. Het schoolwerk is demanding maarja, uiteindelijk ben ik hier vooral om te studeren. It's not all fun and games!

Tot zover mijn grootse update. De volgende zal ik wat sneller achter elkaar laten lopen ;).

Dikke knuffel vanuit het regenachtige, stormige en onwerende (me likey) St. Louis!
xx, Mandy.

  • 18 September 2012 - 08:59

    Patricia Sombroek:

    Heeee Mandy!

    Whaa ik vind het echt zo leuk om te lezen hoe het is! Ik heb al je blogs even achter elkaar gelezen en me aangemeld voor de mailinglijst haha! Als ik dit zo allemaal lees gaat het evengoed weer kriebelen hoor.. Ik wil ook zo graag weer voor m'n studie naar het buitenland! Klinkt geweldig en dat studeren gaat je (met die 10'en van je, TOP! Gefeliciteerd!) ook goed af zo te lezen! Echt fantastisch dat je nu ook naar Chicago (superheftige foto's trouwens!! Dat megahoge gebouw, had je geen hoogtevrees?! En die skyline! WAUW), NY(!!!!) en Washington gaat! Ben stiekem heel jaloers haha! Post maar lekker die 987634567873456789 foto's!!
    Erg veel succes nog, erg veel plezier bovendien en ik blijf je volgen! Superleuk!

    Groetjesxxx patries

  • 18 September 2012 - 10:41

    Malou:

    Whaa wat doe je een leuke dingen allemaal! Zo gaaf : D

  • 18 September 2012 - 18:15

    Eleni:

    Wow Mandy, het klinkt allemaal echt heel gaaf. Ik ga snel je foto's bekijken!

  • 18 September 2012 - 18:15

    Eleni:

    Wow Mandy, het klinkt allemaal echt heel gaaf. Ik ga snel je foto's bekijken!

  • 18 September 2012 - 18:15

    Eleni:

    Wow Mandy, het klinkt allemaal echt heel gaaf. Ik ga snel je foto's bekijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6339

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 18 December 2012

Study abroad: St. Louis, Missouri

Landen bezocht: